Krepšelis0
  • Jūsų krepšelis tuščias!

L-Karnitinas: sužinokite viską ir pasiekite maksimalų riebalų deginimo efektyvumą

Publikuota: 2018/04/12Viso peržiūrų: 1296Komentarai: 0

Puikus riebalų degintojas, striprų anti-katabolinį poveikį turintis L-Karnitinas vartojamas jau seniai ir yra pamėgtas daugelio. Tačiau laikas apžvelgti mokslinius faktus ir nuspręsti, ar šis maisto papildas yra tinkamas Jums.

Kai l-karnitinas dozuojamas teisingai ir reguliariai, jis gali padidinti Jūsų treniruočių efektyvumą bei padėti psichologiškai. Tai reiškia, kad sporto salėje būsite ištvermingesni ir turėsite geresnį kraujo pritekėjimą į raumeninius audinius. Tuo tarpu žiūrėdami į veidrodį, matysite save raumeningesnį ir kartu liesesnį, kas suteiks papildomos motyvacijos. Kad ir ką begalvotumėte skaitydami šią pastraipą, turite patikėti – l-karnitinas yra visiškai saugus maisto papildas, jeigu juo neperdozuojama ir tikrai gali būti veiksmingas, kaip riebalų degintojas.

Nebijokite! Skaitykite daugiau, ir sužinokite, kaip l-karnitinas veikia, kaip jį vartoti ir kodėl verta turėti šį „ginklą“ savo arsenale.

l-karnitinas

KAS YRA L-KARNITINAS?


Dažnai yra linksniuojama, kad l-karnitinas, tai amino rūgštis, tačiau kalbant iš techninės pusės, tai nėra visiška tiesa. Yra laikoma, kad l-karnitinas – tai vitamino ir amino rūgšties junginys, prilyginamas B grupės vitaminams. 1950 m. pirmame atliktame tyrime, l-karnitinas būdavo nurodomas kaip Vitaminas BT.

L-Karnitinas formuojasi kepenyse ir inkstuose iš amino rūgščių lizino bei metionino. Bet kokiu atveju, jo atsargos yra laikomos daugelyje kūno vietų, tačiau daugiausiai raumenyse (įskaitant širdies raumenis), smegenyse ir spermoje. L-Karnitino galite gauti kartu ir su maistu. Jo daugiausia būna raudonojoje mėsoje ir kituose gyvūninės kilmės produktuose. Taip pat, šios amino rūgšties galite gauti ir iš augalinės kilmės produktų, kaip avokadai, sojų pupelės, tačiau kaip taisyklė visiems sportininkams, mėsa yra geriausias l-karnitino šaltinis – kuo raudonesnė, tuo jo daugiau!

Karnitinas egzistuoja dvejose formose: D-Karnitino ir L-Karnitino.  L-forma yra vienintelė, natūraliai randama gamtoje ir ji – biologiškai aktyviausia. Ant pakuočių etikečių gali būti nurodyta net keletas skirtingų l-karnitino šaltinių: L-Karnitinas, L-Karnitino L-Tartratas ir Propionil-L-Karnitinas. Jie visi vienodai efektyvūs. Tuo tarpu D-forma yra biologiškai neaktyvi, todėl toks karnitinas prekyboje nebeegzistuoja.

Acetil-L-Karnitinas, kitaip žinomas kaip ALCAR yra kita plačiai vartojama forma. Tačiau priešingai nei įprastos l-karnitino formos, ALCAR daugiausiai randama centrinės nervų sistemos sandaroje, kur jis vaidina svarbią rolę energijos gamyboje, be to, acetil-l-karnitinas yra svarbus, dalyvaujant svarbaus neurotransmiterio - acetilcholino gamyboje.
Kai Acetil molekulė susijungia su karnitino molekule, yra suaktyvinama galimybė lengviau kirsti smegenų barjerą, kur ši medžiaga turi stiprias, kaip anti-oksidanto savybes. Dėl šios priežasties, kai kurie ekspertai teigia, kad acetil-l-karnitinas gali pristabdyti senėjimo procesą ir neurodegeneraciją.

KAIP VEIKIA L-KARNITINAS?


L-Karnitinas padeda transportuoti riebalus, ypač ilgosios-grandinės riebalines rūgštis į mitochondrijų ląsteles, kur vėliau riebalai yra oksiduojami – panaudojami kaip kuras – adenosino trifosfatų gamybai, ar ATP. L-Karnitino veikimas vyksta ląstelėse abiem atvejais, kai treniruojamasi ir esant ramybės būsenoje, tačiau ekspertai patvirtino, kad šio produkto poveikis ypatingai pasireiškia taikant aukšto intensyvumo treniruotes.

l-karnitinas nauda vartojimas

Be pakankamo kiekio l-karnitino mūsų organizme, didžioji dalis riebalų negali patekti į mitochondrijas ir būti sudeginti ir panaudoti energijai kaip kuras. Žmonės turintys l-karnitino nepakankamumą, gali turėti rimtų sveikatos sutrikimų. Tai gali lydėti link nusilpusių raumenų, sulėtėjusio augimo, prasto kepenų funkcionavimo ir daugybę kitų problemų. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl l-karnitinas yra laikomas, kaip „esminė“ maistinė medžiaga: jūsų kūnas gali pasigaminti šios medžiagos pats, tačiau, jeigu jos negali pagaminti pakankamai, Jūsų sveikata gali būti sutrikusi.

Tyrimas atliktas Škotijoje atskleidė, kad l-karnitinas taip pat gali sustiprinti insulino jautrumą raumeninėse ląstelėse. Tai reiškia, kad l-karnitinas padeda palaikyti žemą gliukozės lygį kraujyje (nesumažinant virš normos ribų), netgi tada, kai turite angliavandeniais turtingą dietą. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl turėtumėte įtraukti l-karnitiną po treniruotės kartu su savo valgiu.

KO GALIMA TIKĖTIS, VARTOJANT L-KARNITINO PAPILDUS?


L-karnitinas priklauso riebalų degintojų kategorijai. Turint raumenų auginimo periodą ir kalorijomis turtingą mitybą, galima tikėtis „švarios“ masės prieaugio, apsisaugant nuo nepageidaujamo svorio priaugimo. Tuo tarpu, kai norite sulieknėti, taikote daug kardio veiklos ar išryškinti raumenukus, l-karnitinas gali padėti transportuoti riebalus į mitochondrijas, kur vėliau jie būna verčiami į energiją. Šitaip paspartinamas riebalų deginimo procesas.

Deginkite riebalus ir verskite juos energija. Viename atliktame tyrime, Notingemo medicinos universiteto tyrėjai turėjo vieną grupę sportininkų, kuriems duodavo po 2 gr. L-karnitino ir taikė jiems  aukšto glikeminio indekso angliavandenius iš ryto bei prabėgus 4 valadoms po to (po 80 g. angliavanenių, tyrimo trukmė: 24 savaitės). Kita grupė naudojo savo mityboje tik įprastus angliavandenius.

Tyrėjams pavyko nustatyti, kad atlikus žemo intensyvumo treniruotes, asmenys vartoję l-karnitino sudegino 55 procentais mažiau raumenyse esančio glikogeno, kai tuo tarpu pagreitino riebalų deginimo procesus net 55%. Atliekant aukšto intensyvumo treniruotes, asmenys vartoję l-karnitiną turėjo mažesnį laktato rūgšties lygį  ir didesnį kreatino fosfato lygį, vieną iš pagrindinių ATP statytojų.

Sumažinkite nuovargio simptomus. Notingemo tyrėjams pavyko atskleisti, kad l-karnitinas gali prailginti ištvermę. Taip yra todėl, nes ši medžiaga padeda versti kūno riebalus į energiją, kol tuo tarpu saugo raumenyse esančio glikogeno lygį, sumažina laktato rūgšties lygį ir padidina kreatino fosfatų lygį.
Valgykite angliavandenius nepriaugdami papildomų riebalų. UK tyrėjams pavyko nustatyti, kad asmenims suvartojusiems 640 kalorijų tik iš angliavandenių ir papildomai vartojusiems l-karnitiną, nebuvo sukaupta nei vieno papildomo gramo riebalų ant kūno.

Sumažinkite raumenų skausmus ir pagreitinkite atsistatymą. Neviename tyrime buvo nustatyta, kad duodant asmeniui po 1-2 g. l-karnitino pavyko sumažinti raumenų skausmus ir sustiprint atsistatymą treniruočių metu. Geriausia dalis? Tyrimai nebuvo atliekami su žiurkėmis. Jie buvo atliekami su sveikais vyrais bei moterimis.
Geresnis kraujo tekėjimas ir treniruočių efektyvumas. Pagrindinis L-Karnitino pliusas yra greitesnis riebalų panaudojims energijai ir sumažėjęs glikogeno panaudojimas, tačiau be viso to, ši medžiaga sustiprina kraujotaką raumeniniuose audiniuose. Pagerėjusi kraujotaka raumenyse, reiškia daugiau pernešamų maistinių dalelių ir hormonų, kurių žūdbūt reikia atliekant intensyvias treniruotes.

Kaip tai veikia? Pirmiausia, L-Karnitinas sumažina oksidacinę pažaidą mūsų kūno gaminamui azoto oksidui (NO). Tuo pačiu metu, jis sustiprina ir to pačio azoto oksido (NO) išsiskyrimą. Didesnio NO lygio rezultatas? Efektyvesnė treniruotė, didesnė jų ištvermė, „pumpas“, anaerobinė ištvermė.
Padidinkite testosterono kiekį. Kas gali būti geriau už didesnį kiekį NO? Tačiau ką manote apie didesnį testosterono kiekį? Konektikuto universiteto moklininkai nustatė, kad l-karnitinas gali padidinti testosterono receptorių skaičių raumeniniuose audiniuose. 

Kuo daugiau šių receptorių Jūsų raumeniniuose audiniuose yra, tuo lengviau jiems „surišti“ testosteroną, šitaip suteikiant stiprias anabolines savybes, kaip raumenų ir jėgos augimas.

AR L-KARNITINAS TURI PAŠALINIŲ POVEIKIŲ?


Yra keletas galimų šalutinių poveikių, kai dozuojama didesnėmis nei 500 mg dozėmis. L-Karnitinas gali sukelti galvos svaigimą, pilvo skausmus, pykinimą ir viduriavimą. Retesni šalutiniai poveikiai - raumenų silpnumas uremą turintiems pacientams  bei galimi priepoliai asmenims, turintiems priepolių sutrikimus ar epilepsiją.
Širdies sveikata. Viename atlikatame tyrime, kuriame dalyvavo 10 žmonių ir būdavo duodamos reguliarios l-karnitino dozės, nustatyta padidėjusi aterosklerozės rizika. Tačiau tokie tyrimo rezultatai susilaukė nemažai kritikos mokslininkų rate. Tuo tarpu medicinos ekspertai pateikia daugybę išvadų, teigiančių, kad l-karnitinas gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

Seksualinė sveikata. Yra nemažai teigiamų šalutinių poveikių, susijusių su l-karnitino vartojimu ir seksualine sveikata. Italijos mokslininkai teigia, kad l-karnitinas gali būti daug efektyvesnė alternatyva nei papildoma testosterono terapija, gydant erekcijos sutrikimus vyrams. Tai gali būti dėl to, kad ši medžiaga padidina azoto oksido (NO) lygį organizme, ko pasekoje sustiprinama kraujotaka. Yra nemažai tyrimų, įrodančių, kad l-karnitinas gali pagerinti ir vyrų vaisingumą, sustiprinant spermatozoidų judrumą ir jų kokybę.

KAIP VARTOTI L-KARNITINO PAPILDUS?


Paprasčiausias dalykas, kurį turite žinoti naudodami l-karnitiną, tai jo vartojimas kartu su angliavandeniais. Ankstesni tyrimai parodė, kad l-karnitinas vartojamas netinkamu paros metu, gali nesuteikti jokio poveikio. Geriausia vartoti tada, kada būna padidėjęs insulino lygis, todėl būtent angliavandeniai padeda sustiprinti norimą poveikį.
Naujausios studijos parodė, kad norint, jog l-karnitinas patektų į raumeninius audinius, organizmas tuo metu turi turėti aukštą insulino lygį. Gliukozė padeda ypač lengvai transportuoti l-karnitiną į raumeninius audinius.

Kol  500-1000 mg l-karnitino yra efektyvu, geriausiam rezultatui rekomenduojama suvartoti po 2-3 g. l-karnitino per dieną maksimaliam poveikiui, kartu su 30-40 g angliavandenių ir 20-40 g baltymų (proteino). Taikykite šį principą šioms l-karnitino formoms:

L-Karnitinui;
L-Karnitino L-tartratui;
Propionil-L-Karnitinui.

Tuo tarpu Acetil L-Karnitinas yra daug lengviau absorbuojama karnitino forma, ji lengvai patenka į raumeninius audinius ir geba pilnai kirsti smegenų barjerą, todėl nereikia vartoti kartu su angliavandeniais. Šią l-karnitino formą rekomenduojama jungti  kartu su kitomis riebalų degintojų medžiagomis, kaip kofeinas ar žaliosios arbatos ekstraktas.

GERIAUSIA STRATEGIJA


Siekiate ypač gero poveikio? Vartokite abi l-karnitino formas: acetil l-karnitiną ir įprastą l-karnitiną. Acetil L-Karnitiną naudokite 2-3 kartus per dieną į tuščią skrandį, tuo tarpu L-Karnitiną vartokite 1 kartą per dieną  po treniruotės,  kartu su maistu (rekomenduojama angliavandeniniu).

Tags:l-karnitinas, l-carnitine, karnitinas, carnitine, karnitino nauda, karnitino vatojimas, kas yra karnitinas, karnitinas kas tai

Susijusios prekės

Taip pat skaitykite:

Komentarai

Rašyti komentarą

Atsiskaitymai už sporto prekes