Krepšelis0
  • Jūsų krepšelis tuščias!

Kreatinas – geriausia ir veiksmingiausia alternatyva anaboliniams steroidams?

Publikuota: 2018/06/29Viso peržiūrų: 771Komentarai: 0

kreatinas

Žodis kreatinas – ne vienam girdėtas žodis. Jis vienas populiariausiai vartojamų maisto papildų rinkoje, tad nieko keisto, kad jo vardas linksniuojamas taip dažnai. Nors sporto papildų industrijoje atsiranda vis naujų produktų, tobulinamos jų sudėtys geresniam efektyvumui išgauti, tačiau įprastas senasis kreatino monohidratas ir toliau išlaiko savo populiarumą bei yra vienas perkamiausių. Kad ir su kuo bepasitartumėte, ką vartoti raumenų masės auginimui ir jų jėgos didinimui - treneriu, sportininku draugu ar kuo kitu, daugelis patars rinktis kreatiną, nes jis išbandytas daugelio, kaip efektyvi priemonė šių tikslų siekiam įgyvendinti!

Kodėl kreatinas tapo toks populiarus?


Kreatinas – nėra stebuklingi milteliai ar piliulės, juolab, tai ne anabolinis steroidas. Kreatinas – tai mėsoje natūraliai randama medžiaga, kuri yra būtina fiziškai aktyviai dirbantiems ar sportuojantiems asmenims. Techniškai, ją galime vadinti netgi amino rūgštimi, tačiau mokslininkai kolkas to nepatvirtino. Kreatino, daugiausia natūraliai aptinkama raudonoje mėsoje ir žuvyje. Tačiau chemiškai apdirbama, o vėliau kepama mėsa praranda didžiają dalį savo maistinių medžiagų, o kartu ir kreatino. To pasekoje, mūsų organizmas gali likti neaprūpintas pakankamu kreatino kiekiu. Nors tai nėra gyvyškai svarbi medžiaga, visgi geriau pasirūpinti, kad jos netrūktų, ypač jeigu esate aktyvia fizine veikla užsiimantis asmuo. Ir štai kreatino papildai – buvo sukurti kaip pagalbininkai, natūraliai didinat šios medžiagos kiekį organizme. Kai kreatino lygis padidėja, kūnas ima jį versti į kreatino fosfatą bei fosfokreatiną, kurie savo ruožtu vėliau kaupiami raumeniniuose audiniuose, kaip naudingos atsargos. Kadangi kreatinas turi stiprią įtaką fizinėms savybėms, jį daugiausia naudoja kultūrizmo bei fitneso sportą propoguojantys asmenys. Atsižvelgus į Merilendo medicinos centro tyrimų institutą, kreatino produktus geriausia vartoti siekiant didesnės anaerobinės ištvermės, raumenų masės bei jų jėgos. Nors tai natūralus maisto papildas, visgi šie produktai pasižymi netgi labai efektyviu poveikiu. Taikant ypač aukšto intensyvumo jėgos treniruotes, galima ženkliai paspartinti liesos raumenų masės augimą bei jų jėgos didėjimą. Štai, ne vieno atleto teigimu,  vartojant kreatino produktus galima kiekvieną treniruotę padidinti savo darbinį svorį arba pakartojimų skaičių beveik kiekvieno pratimo paskutiniame sete. Toks stresas raumenims – idealus būdas vystyti jų jėga ir augimą. Taip pat, Merilendo tyrimų institutuo mokslininkai teigia, kad kreatinas yra tik viena iš nedaugelio natūralių medžiagų, kurios niekad nebus per daug gaunama su maistu ar tų pačių papildų pagalba (nerekomenduojama viršyti 10 g. per dieną). Ką jie turi omenyje? Tai reiškia, kad kreatinas nors ir kaupiamas kaip atsargos, gali būti išnaudotos dideliais kiekiais, ko pasekoje pasiekiamas įspūdingas rezultatas – didesnis ATP lygis. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl kreatinas išlieka vienu iš veiksmingiausių papildų rinkoje, kadangi ženkliai padidina kreatino fosfato bei fosfokreatino atsargas, to pasekoje ir ATP.

Kreatino veikimo mechanizmas


ATP (adenozino tri-fosfatas) yra natūralus organizmo energijos šaltinis. Kai Jūsų kūnas ima oksiduoti angliavandenius, baltymus arba riebalus, tuo metu gaminasi ATP. ATP yra atsakingas už kiekvienos kūno vietos energetinius procesus. ATP suteikia šią energiją, hidrolizuojant tam tikras fosfatų grupes.

Kai fosfatų grupės yra hidrolizuojamos, išskiriama tam tikra energinė šilumos forma, kuri vėliau panaudojama siekiant valdyti bet kokį procesą, pavyzdžiui, raumenų susitraukimus. Kai vienas iš fosfatų (kuris vadinamas ADP [adenozino di-fosfatu]) atsiskiria nuo ATP, tampa laisvai cikrkuliuojančia medžiaga, kuri atsakinga už ATP hidrolizaciją.

ADP neturi tiesioginės naudos organizmui, nebent jis gebėtų virtsti  į ATP. Tačiau šioje vietoje ir pasireiškia nuostabus kreatino poveikis! Kreatinas veikia perduodamas savo fosfatų grupę ADP, kad iš naujo suformuotų ATP! Aš manau, jūs ne vienas įsitikinote šio proceso naudingumu treniruočių metu. Kreatinui leidžiant grąžinti ADP molekules į ATP molekulių grupę, padidinamos ATP sankaupos raumeniniuose audiniuose, todėl galite atlikti daug sunkesnę ir ilgiau trunkančią treniruotę.

Ar kreatinas yra Saugus?


Vartojant kreatiną nebuvo nustatyta rimtų šalutinių poveikių žmogaus organizmui. Vieninteliai galimi nepageidaujami efektai – vandens kaupimąsis raumeniniuose audiniuose, pilvo skausmai, rėmuo ir diskomfortas.

Tačiau rinkoje yra alternatyva įprastiems kreatino produktams, be šių galimai nepageidaujamų padarinių – Kre-Alkalyn® patentuoto vardo gaminiai. Toks kreatino produktas dar kitaip gali būti vadinamas, kaip buferinis kreatinas. Jis turi savo sudėtyje teisingą pH lygį, ko pasekoje sustabdomas kreatino virtimas į kreatininą. Kreatininas savo ruožtu kaupia vandenį raumenyse. Todėl jeigu Jums yra labai aktualu tai, kad nesikautų nereikalingi vandenys raumenyse, rinkitės kre-alaklyn patentuotus produktus. Beje, tokie produktai apsaugo Jūsų skrandį ir nesukelia rūgščių kaip įprasti kreatino gaminiai, pavyzdžiui monohidratas.

Ar kreatinas, tai anabolinis steroidas?


kreatinas - steroidas?

Nors kreatinas yra stipraus poveikio, jis yra priskiriamas maisto papildų grupei, kaip natūrali ir saugi medžiaga organizmui. Jis nėra priskiriamas anabolinių steroidų grupei, kad ir kokį beturėtumėte susidariusį įspūdį.

Su kuo geriausia jungti kreatino papildus?


Tai priklauso nuo Jūsų siekiamo tikslo. Jeigu siekiate greito raumenų augimo, galite jungti su daugumą papildų, pavyzdžiui kartu su proteinu, argininu, gaineriais, aakg, vitaminais ir mineralais. Jeigu azoto skatintojų (N.O) sudėtyje nėra daug kreatino, galite jungti ir su jais (tik stebėkite, kad nesigautų perteklius, jeigu vartojate kelis produktus, kuriuose gali būti papildomai kreatino). 

Rekomenduojama dienos norma: 

- 3-10 g kreatino monohidrato ;
- 1.5 – 3 g Kre-Alkalyn® patentuoto kreatino.

Kreatino nerekomenduojama vartoti su NMDA aktyvumą aktyvinančiais ar slopinančiais preparatais (pavyzdžiui D-Asparto rūgštimi, Agmatinu ir pan.)

Jeigu siekiate ypač gero poveikio sprogstamąjai jėgai, rekomenduojama naudoti kartu su beta-alaninu, kofeinu arba abiem iškart.

Tags:kreatinas, kreatino papildai, creatine, kreatino produktai, kreatinas kas tai, kreatino poveikis, kreatino vartojimas

Susijusios prekės

Taip pat skaitykite:

Komentarai

Rašyti komentarą

Atsiskaitymai už sporto prekes