•  
  • Vitaminas D sustiprina kaulus ir imuninę sistemą, gali sumažinti kraujo spaudimą ir net padėti atsikratyti nepageidaujamo svorio.
  •  
  • Sportininkų tarpe, Vitaminas D gali pagreitinti raumenų atsistaymo procesus po treniruotės, padidinti testosterone kiekį organizme bei padėti išvengti traumų, kas gali paversti Jus geresniu atletu.
  •  
  • ĮŽANGA
  •  
  • Vitaminas D atlieka tiek daug fiziologinių ir sveikatos palaikymo funkcijų, kai Jūs pradedate domėtis šios medžiagos nauda, pradedate mąstyti, kaip ši iš pažiūros įprastai naudojama riebaluose tirpi medžiaga gali suteikti tiek daugybę kitų teigiamų savybių.
  •  
  • Pirma, Vitaminas D padeda organizmui pasisavinti kalcį – tai padeda kaulų ir augimo vystymuisi, nervų sistemai, imunitetui, kraujo spaudimui ir net raumenų masei ir jėgai.
  •  
  • Vitaminas D taip pat vaidina svarbią rolę sumažinant tikimybę sirgti įvairaus tipo vėžiu, ypač diabetu, reumatoidiniu artritu ir išsitine skleroze. Vitaminas D netgi gali padėti atsikratyti nereikalingo svorio, taikant įvairias dietas ir sporto programas.
  •  
  • VITAMINAS D IR SKELETINIAI RAUMENYS
  •  
  • Natūrali vitamino D3 gamyba vyksta mums būnant saulėje. Deja, nevisada yra galimybė  lepintis saulėje. Darbas uždarose patalpose ir šaltieji metų laikai priveda mus prie šio vitamino trūkumo. Ypač Vitamino D trūkumas ar labai jo mažas kiekis pastebimas tarp kultūrų, gyvenančių šiauriniuose kraštuose, kur galimybė gauti tiesioginių saulės spindulių yra labai maža. Tap pat, Vitamino D galima gauti nedideliais kiekiais su maistu.
  •  
  • Kitais žodžiais tariant, nesvarbu kur Jūs begyventumėte ar kokius mitybos įpročius beturėtumete, pagaminti pakankamą kiekį šio labai svarbaus vitamino organizmui yra nemenkas įššūkis.
  •  
  • ŠTAI NURODOMOS VITAMINO D NORMOS KRAUJYJE SUAUGUSIEMS:
  •  
  •     - Sunkus Vitamino D trūkumas (<20 ng/mL);
  •     - Lengvo laipsnio trūkumas (20 -30 ng/mL);
  •     - Pageidautinas kiekis (30-50 ng/mL).
  •  
  • Vaikams, vitamino D trūkumas gali privesti prie susilpnėjusių kaulų ir sutrikusio augimo. Senyvo amžiaus asmenims su Vitamino D deficitu, atsiranda rizika osteomaliacijai, ligai sukeliančiai raumenų silpnumą ir skausmą.
  •  
  • VITAMINO D RECEPTORIAI (VDR) IR SKELETINIAI RAUMENYS
  •  
  • Mokslininkai nustatė, kad egzistuoja gan sudėtingas procesas raumenyse, įtakojantis kai kuriuos metabolinius procesus, nulemiančius tam tikras raumenų funkcijas.
  •  
  • Buvo atrasti Vitaminui D jautrūs receptoriai (VDR) raumeniniuse audiniuose, įrodantys keletą įdomių faktų.
  •  
  • Nors studijų rezultatai vis dar prieštaringi, tačiau egzistuoja išvada, kad didesnis vitamino D lygis lengviau susiriša su VDR, kas gali įtakoti netik kai kurias geresnes fizines savybes, bet ir mažinti riziką patirti įvairias traumas.
  •  
  •  
  • KAIP VITAMINAS D GALI ĮTAKOTI SPORTININKO REZULTATUS?
  •  
  • 2013 m. viename atliktame tyrime su realiais sportininkais buvo nustatyta, kad vitaminas D yra tiesiogiai susijęs su raumenų atsistatymu, jėga, jų pažeidimais, testosterono kiekiu kraujyje bei mažesnėmis galimybėmis patirti sunkesnes traumas.
  •  
  • Buvo išskirtos dvi grupės žmonių, turinčios mažą ir pakankamą vitamino D lygį. Abi grupės taikė sunkias jėgos treniruotes, įskatinat ir kojų. Atliktas tyrimas parodė, kad didesnis vitamino D lygis padėjo padidinti anaerbonę ištvermę (atsistatymas tarp setų), o prabėgus dienai po treniruotės raumenyse vyko greitesni regeneraciniai procesai, raumenys tapo tvirtesni, palyginus su grupe, turėjusia mažą vitamino D lygį. Taigi, galima daryti išvadą, kad pakankamas vitamino D kiekis kraujyje yra svarbus sportininko rezultatams. Ši medžiaga dalyvauja raumenų atsistatymo procesuose, padeda pasiekti didesnius jėgos rodiklius, išvengti traumų.
  •  
  •  
  • VITAMINAS D IR TESTOSTERONO KIEKIS
  •  
  • Kitame atliktame tyrime buvo nustatyta, kad Vitamino D trūkumas buvo tiesiogiai susijęs su sumažėjusiu testosterono kiekiu. Atliktuose tyrimuose buvo aiškiai matyti, kad grupė turėjusi mažesnį Vitamino D lygį, turėdavo ir mažesnį testosterone kiekį, lyginant su grupe, turėjusia pakankamą Vitamino D lygį.
  •  
  • Antrame  atliktame tyrime, buvo nustatyta, kad papildomai vartojamas Vitaminas D3 ištiesų padidina testosterono koncentraciją kraujyje asmenims, turintiems nepakankamą arba žemą šio vitamino lygį. Asmenys turėję žemą Vitamino D lygį ir papildomai vartodavę per dieną po 3300 IU Vitamino D3, padidino laisvojo testosterono koncentraciją vid.  28.6%!
  •  
  • Nežinomas mechanizmas, tačiau nustatyta, kad pakankamas vitamino D kiekis palaiko žemesnę SBGH koncentraciją, ko pasekoje organizmas gali išskirti daugiau laisvojo testosterono. Taigi, išvada tokia, jeigu tai ištiesų padeda pakelti testosterono kiekį, vadinasi sportininkui tai tikrai naudinga ir papildomas Vitamino D vartojimas gali padėti siekti didesnių aukštumų!

 

 

 

  •