Gaba, arba kitaip Gama-Aminobutirinė rūgštis – tai galinga amino rūgštis, kuri pirmą kartą buvo atrasta 1883 m. Berlyne. Ji priskiriama neurotransmiteriams, kurie padeda nerviniams impulsams keliauti sinapsėmis, o tai sąlygoja geresnį neuronų komunikavimą. GABA turi eilę teigiamų savybių nervų sistemai.

Veikimo principas

GABA, be kita ko, turi stebinantį poveikį skatinantį riebalų deginimą. Kaip tai veikia? GABA stimuliuoja Žmogaus Augimo Hormono (ŽAH, angl. HGH) gamybą. Būtent ŽAH palengvina riebalų metabolizmą organizme. ŽAH taip pat žinomas kaip efektyvus raumenų auginimo veiksnys. Kultūristams tikrai naudinga padidinti organizme esantį ŽAH kiekį. Natūraliai senstant mažėja ŽAH kiekis, tai gi, kuo senesnis esate, tuo sunkiau atsikratyti nepageidaujamų riebalų. Čia viena iš priežaščių, kodėl GABA tapo toks populiarus papildas.

Tyrimai įrodė, jog vartojant GABA padidėja miego ciklų skaičius ir stebimas ryškių sapnų padažnėjimas. Pakankamai išsimiegant bei gerai pailsint, gaunate daugiau energijos.  Jau nekalbant apie tai, kad padidėjęs riebalų deginimas ir raumenų augimas taip pat didina energiją. Padidėjusi jėga ir energija yra GABA’os šalutinis efektas.

Vartojimas

Įrodyta, kad GABA gali būti ypatingai efektyvus metodas gydyti artrito ar nugaros sukeltus skausmus. Didžioji dalis mokslinių tyrimų nurodo, kad per dieną reikia suvartoti mažiausiai 2g. Geresni rezultatai pasiekiami, kuomet vartojama 5g per dieną. Jei vartojate GABA riebalų deginimui, tai geriausiai ją vartoti dvi valandas prieš miegą, tada, kai ŽAH gamyba yra intensyviausia. Skausmui numalšinti GABA gali būti vartojama bet kada.